Efter mit lille uheld på Storebælt, fik jeg afleveret båden til Vestsjællands Marineservice, som skulle lave båden og lokalisere årsagen til “branden”.
Efter en uges tid ringede de til mig og fortalte at der var brændt nogle ledninger og et par instrumenter, som skulle skiftes. Ikke en kæmpe udgift, som jeg havde frygtet – så det skulle bare laves. De havde også fundet årsagen til kortslutningen. Jeg har en oldgammel radio siddende i båden, som ikke er tilsluttet. Der sad åbenbart et strømkabel og gnavede på rammen til radioen, som til sidste kortsluttede. Ikke noget videre teknisk – heldigvis.
Et par dage efter blev jeg igen ringet op. Nu var de nye instrumenter sat i båden, og den var blevet startet op. Umiddelbart gik motoren fint nok, men motorlampen stod og blinkede mærkeligt hele tiden, så de mente at styreboksen havde taget skade. De prøvede derfor at sætte en anden boks på, som de havde liggende og blinkeriet holdt op. Konklusion – Ny styrboks som koster ca. 10.000 + moms. En pris jeg ikke lige synes jeg havde råd til. De var derfor så flinke at tilbyde mig den brugte styreboks til langt under en tredjedel af prisen på en ny boks. Så alt i alt løb det op i knap 8000 kr. Havde jeg nu bare haft en god bådforsikring med kasko, så havde prisen ikke været noget problem.
Lige da jeg fik båden tilbage, forsvandt sommeren selvfølgelig. Jeg har derfor måtte vente 14 dage på at teste om motoren sejler som den skal. I dag skulle det så være, og jeg tog derfor en testtur på Karrebæk Fjord og alt var som det skulle være. Så nu må jeg se om jeg kan nå ud og fange nogle makreller inden de forsvinder.